2013. május 16., csütörtök

Virág kalácsok




         
Hozzávalók:
760 g liszt,
300 ml langyos tej,
125 ml olaj,
2 tojás,
40 g élesztő,
2 kanál cukor,
só.

Töltelékhez:cukros dió,barack lekvárral kikeverve,cukros fahéj.

Tetejére: 1 egész tojás, szezám mag, mák.

Az élesztőt a cukros tejjel felfuttatjuk, a lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a felvert tojásokat, sót a felfuttatott élesztőt jól összedolgozzuk majd hozzátesszük az olajat és hólyagosra dagasztjuk, amíg a tészta jó rugalmas lesz és elválik a kezünktől. Ekkor letakarjuk és kétszeresére kelesztjük.
Mikor megkelt,kitesszük deszkára,három részre osztjuk,mert három kalács lesz ebből az adagból.
Minden részt külön,6 részre osztottam,egy rész kivételével, tányérnyi nagyságú kör alakra nyújtottam, majd 5-öt egymásra helyeztem, a rétegek közt megkentem,kivéve a felsőt, olvasztott vajjal és megszórtam,cukros fahéj keverékkel.Éles késsel nyolc részre vágtam, majd mint a csörögét középen bevágtam, vigyázva hogy a széleket ne vágjam át, és a csücskét alulról fölfelé áthúztam.
A megmaradt részt középre beillesztettem,megkentem felvert tojással,megszórtam szezám maggal és mákkal.
Előmelegített 180 fokos sütőben szép arany barnára sütjük,mikor megsültek,lekenjük cukros vízzel,hogy szép fényes legyen.
                     
Ötlet Innen   
                              

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók