2014. január 23., csütörtök

Leveles tepertős pogácsa

                                                            


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1 tojás
  • Diónyi zsír
  • 2 dl tejföl
  • 1 dl tej
  • 1 dkg élesztő
  • 35 dkg tepertő
  • Bors
  • Só (15 g)
  • Tojás a lekenéshez

A tepertőt kissé megborsozzuk, ledaráljuk, és három részre osztjuk.
Felhasználásig a konyhában tartjuk.

A többi anyagokból rétestészta keménységű tésztát gyúrunk, inkább lágyabb, mint kemény legyen, ha szükség még adhatunk tejet hozzá, és deszkán jól kidolgozzuk.
Ezután vékonyra kinyújtjuk, 40 x 40 cm, rákenünk egy rész tepertőt, összehajtogatjuk, mint a hajas tésztát, és 15-20 percig pihentetjük.








 Ezt a műveletet még kétszer megismételjük, mindig egy rész tepertőt kenve a kinyújtott tésztára, és mindig ugyanabban a sorrendben hajtogatva, majd ismét pihentetjük.
Az utolsó pihentetés után ujjnyi vastagra nyújtjuk, tetejét berácsozzuk, fánkvágóval kivágjuk, vigyázva, hogy ne nyomódjon össze túlságosan.
Tetejüket megkenjük felvert tojással, vigyázva, hogy az oldalukon ne csorogjon le.



 Előmelegített sütőben 180 fokon, szép arany barnára megsütjük.






18 megjegyzés:

  1. Megsütöttem, olyan leveles lett, hogy ollé! ilyet szerettem volna mindig. De nekem nem állt össze a tészta, ezért tettem hozzá kb. 2 dl tejet is. Így lett kellő rétestészta szerű.

    VálaszTörlés
  2. gondaanyu!

    Köszi szépen,nálam is kilátásban van a napokban,nekem jó volt így a recept,lehet könnyebben lehet vele dolgozni ha puhább a tészta:)))

    VálaszTörlés
  3. Ma sütöttem életem 1 tepertös pogácsáját.A sok neten található recept közül erre esett a választásom, de nem bántam meg! Ezentúl csak ezt a receptet használom majd! Egyszerű, gyors és nagyon finom!
    Annyi változás volt, hogy 25 dkg tepertő került bele, ennyi volt itthon, de szerintem elég bele.
    Köszönöm a csodás receptet! 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a visszajelzést, örülök, hogy tetszett, és hogy erre esett a választásod, további jó sütögetést!

      Törlés
  4. Nagyon finom en igy szoktam mindig kesziteni.

    VálaszTörlés
  5. Az élesztőt cask bele kell szórni, vagy fel kell futtatni tejben? Ez lesz az első próbálkozásom, köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindig felfuttatom, legyek biztos, hogy jó az élesztő.

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Én nem próbáltam sosem, mindig van friss élesztőm, de biztosan jó, az is.

      Törlés
    2. Nyugodtan . Én csak azt használok mindenhez.. Nagyon szeretem
      . Fél kg liszthez ,1 tasakkal,ugyan úgy kis cukros tejben meg futtatom.

      Törlés
  7. A legjobb pogàcsàm lett, pedig eleget sütöttem az életemben. Ha még a tepertyü olyan lett volna,mint régen.... köszönöm a receptet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, nagyon szívesen, jó sütögetést kívánok!

      Törlés
  8. Válaszok
    1. Az utolsó pihentetés után rögtön lehet sütni, én nem szoktam hűtőbe tenni.

      Törlés
  9. Most írtam ki a receptet és fogok is neki elkészíteni . Remélem finomra fog sikerülni és az unokák holnap el is porlasztjak 😁. Köszönöm a receptet

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók