2014. február 21., péntek

Fonott kalácsok


Hozzávalók:

60 dkg finomliszt
3 dl langyos tej
2,5 dkg élesztő
10 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás 1 sárgája
1 citrom reszelt héja
2 vaníliás cukor
4 evőkanál cukor
Só, én 4 g-ot tettem

Az élesztőt kb. 1 dl cukros langyos tejben, felfuttatjuk, a többi hozzávalóval jól kidagasztjuk.
Letakarva, meleg helyen kétszeresére kelesztjük, majd deszkára tesszük és átgyúrjuk.
Az átgyúrt tésztából kimértem 9 db 80 g-os darabokat, megsodortam úgy hogy egyforma hosszúságúak legyenek, összefontam a kilences fonással, tepsibe helyeztem, felvert tojással lekentem, fél órát kelesztettem majd 180 fokos előmelegített sütőben szép arany barnára sütöttem. Miután kivettem a sütőből cukros vízzel lekentem, attól lesz szép fényes.

A megmaradt tésztából 5 rudat sodortam,és ötös fonással összefontam,tovább úgy jártam el mint a másik kalácsnál,elfelejtettem részlet fotókat készíteni, de itt van a videó amelynek segítségével készítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók