2014. március 18., kedd

Fonott copfos kiflik







Ennek a kiflinek az elkészítéséhez  Illéskrisz -től kaptam az ötletet, mikor megláttam nála a Copfos kifliket, azonnal tudtam,hogy hamarosan sor kerül rá, máris elkészítettem,élvezet volt velük dolgozni.Én a foszlós kalács receptemet használtam,általában ezt a bevált receptet használom a kalácsoknál.

Hozzávalók 20 darabhoz:

1 kg finomliszt
5 evőkanál cukor
3 dkg élesztő
10 dkg vaj
2 tojás, kettőnek a sárgája
5 dl tej
10 g

Tölteléknek:kemény lekvár,én áfonyát használtam.

A lisztet tálba szitáljuk, belemorzsoljuk az élesztőt, felöntjük kevés cukros tejjel, hagyjuk felfutni, amikor felfutott az élesztő, hozzátesszük a felvert tojásokat és a többi hozzávalókat a vaj kivételével, majd jól kidagasztjuk, végül hozzádolgozzuk a langyosra megolvasztott vajat.
Letakarva kétszeresére kelesztjük. Miután megkelt, jól átgyúrjuk és 20 egyenlő részre, osztjuk.
Mindeniket gombóccá formázzuk, majd egyenként ovális alakúra nyújtjuk, majd annyi helyen vágjuk be ahányas fonást, szeretnénk készíteni, majd összefonjuk.(Én 3-4-5-6 fonást készítettem.)
A tészta felső felére lekvárt teszünk és feltekerjük kifli alakúra, a copf végét az alsó részen hagyjuk,így nem nyilik ki sülés közben.. Felvert tojással lekenjük, hagyjuk kelni a tepsiben, majd 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük.
Miután kivettük a sütőből, cukros vízzel lekenjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók