2013. március 25., hétfő

Pöttyös mézes


Hozzávalók a tésztához:
20 dkg porcukor
4 evőkanál méz
12 dkg rama margarin
2 evőkanál tej
2 egész tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna
60 dkg finomliszt
1-2 evőkanál kakaó.

A krémhez:
1 l tej
3 csomag vaníliás pudingpor
3 evőkanál finomliszt
28 dkg kristálycukor
2 csomag vaníliás cukor
37 dkg vaj vagy margarin én vajat használtam.

A krémhez a tejben a pudingporból,lisztből,cukorból vaníliás cukorból pépet főzünk. Ha kihűlt, habosra keverjük a vajjal.

A tésztához a hozzávalókat a kakaó kivételével, gőz felett állandóan kevergetve összemelegítjük,hozzátesszük a lisztet,jól kidolgozzuk majd három részre osztjuk.Az egyik részhez hozzágyúrjuk a kakaót.A kakaós lapot félre tesszük a másik két tésztát kinyújtjuk tepsi hátán(26x36 cm)170 fokon megsütjük.

A kakaós tésztát 8 részre osztjuk, tepsi hosszúságú rudakká sodorjuk és szintén ugyanazon a tepsi hátán megsütjük.


A lapokat meglocsoljuk vékonyan rummal.
Az egyik lapot megkenjük a krém felével, egyenletesen elosztjuk rajta a kakaós rudakat, kissé belenyomjuk a krémbe, majd rákenjük a krém másik felét, rátesszük a másik tésztalapot. Egy kis időre lenyomatjuk, majd csokimázzal bevonjuk.

Csokimáz:3 evőkanál tejet felforrósítunk,beleöntünk 20 dkg porcukrot,1 evőkanál kakaót,ha világos akkor kettőt,hozzáteszünk 3 evőkanál étolajat és jól kikeverjük,majd szépen rásimítjuk a tésztára.
Gőz felett felolvasztottam kb 5 dkg tejes csokit és vékonyan rácsurgattam a mázra.

Másnap szeletelhető,szép mutatós szeletek lesznek ha úgy vágjuk fel hogy két pötty legyen egy szeletben.

                                                
A fenti képen a tésztába  tettem egy kiskanál kakaóport,és megkentem baracklekvárral a lapokat,az íze sokkal finomabb,de szeleteléskor kell vigyázni,mert elcsúszik a lap a lekvártól.
A tetejét fehér csokival díszítettem,szerintem mutatósabb.
                                             




10 megjegyzés:

  1. Guszta! Már régóta várólistás nálam :-)

    VálaszTörlés
  2. Már kétszer meg sütöttem,nagy sikere volt! Most állok neki újra,mert nagyon finom és mutatós sütemény,szívesen kínálom ! Köszönöm a receptet ! üdv.

    VálaszTörlés
  3. Évek óta sütöm ezt a finomságot ! Nagyon finom és mutatós !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy sikeres, nálunk is az ünnepi sütemények közé tartozik:) Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés
  4. Még nem sütöttem meg,de feltétlen ki fogom próbálni köszönöm a receptet!😘

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom és mutatós sütemény, örülök, hogy innen választottál, majd ha megsütöd mond el a véleményed.

      Törlés
  5. Én most készítem ezt a sütit, de a csoki máznál elakadtam, ez össze állt nem olyan folyékony mint mikor csokit olvasztok, az íze finom, de nem merem rá tenni.

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók